JUILLET 1593.                    -         479
dront en habit de brebis. Aussi ce renard avoit pris expres ce jour pour ouir la messe, afin que sous peau de brebis il peust entrer en la bergerie pour la dévo­rer. niais que c'estoit un meschant relaps, excommu nié, et un viel loup gris, aprés lequel tout le monde devoit huer et le chasser, au lieu de le recevoir. Que sa conversion estoit feinte, et ne valoit rien ; la cérémo­nie qu'on y avoit observée, une vraie farce et bastele-rie ; et la messe qu'on y avoit chanté, puante et abo­minable. En quoi on disoit qu'ils s'accordoient fort bien avec les ministres, qui la tenoient pour telle, et estoient en cela d'une mesme opinion avec eux.
Le airé de Saint-Germain, outre tout ce, dit que le Bearnois s'estoit haste de se faire catholique pour cuider empescher l'election de nostre bon roi, vaillant, sage, genereux, fils d'un brave pere; mais qu'il ne gaingneroit rien à avoir tourné sa robe, pour ce que c'estoit nostre vrai roi, et qu'en despit de lui et de tous les politiques il y demoureroit ; et encores qu'ils haus­sassent Ie nés à ceste heure, pour une petite nuée d'umbrage qui estoit survenue, toutefois qu'ils ne le gaingneroient pas, et que les bons catholiques demeu­reroient les maistres à la fin.
L'aprés disnée dudit jour, le mesme curé prescha qu'il n'i avoit que les anges qui gardassent Paris, et que la plus part des colonnels et capitaines estoient Bearnistes, et ne valoient rien; mais que devant que le mois d'aoust fust passé, que le Bearnois auroit bien serré sur les aureilles, et qu'il le savoit bien.
Conformement à cestuici, et selon le mesme propos, Guarinus prescha ce jour à Saint-Marri que desja un peut garsonnet avoit tué un grand chien huguenot de
Digitized by